keskiviikko 5. heinäkuuta 2017

Käsi kädessä romanssi ja realismi

ASIAA OMIEN TAPOJEN MUUTTAMISESTA



Ystäväni Marika Rosenborg on parisuhde- ja eroasiantuntija. Hän sanoi minulle pari viikkoa sitten, että suuri osa hänen asiakkaistaan löytää uuden suhteensa verkkopalveluista, joita ovat mm. Tinder ja Suomi24. Puhuimme asiasta pitkään. Olen joskus kokeillut Tinderiä ja törmännyt siellä myös täydellisiin sekopäihin. Minua on myös huolestuttanut se, että joku tunnistaa minut vaikkapa jostain jääkiekkoa tai seksuaalisuutta käsittelevästä lehtijutusta ja klikkaa kuvaani sen takia, että hän haluaa päästä kontaktiin mielikuvansa kanssa eikä suinkaan minun kanssani, sellaisena kuin olen ihmisenä.

Marikan kanssa käyty keskustelu sai minut pari viikkoa sitten lataamaan Tinderin uudestaan kännykkääni. Otin hommaan hyvin suoraviivaisen ja napakan linjan. Sekopäät tai muuten oudolta vaikuttavat miehet saavat aikaani viisi sekuntia – sen ajan, mitä kontaktin purkaminen kestää.

Ennen saatoin väistää miesten kanssa kiperien kysymysten esittämistä. Nykyään en väistele. Olen rehellinen ja suora ja puntaroin. Ennen saatoin salaman iskettyä syöksyä suoraan osastolle erotiikka. En sano, ettenkö voisi niin tehdä vieläkin. On huikean hienoa, jos kaksi ihmistä löytää toisensa, ja joskus on vain niin, ettei tilanteen etenemistä kykene enää pysäyttämään. Siitä en ole erityisen kiinnostunut, jos mies käy viuhahtamassa luonani kuin ilmassa hetken viipyilevä palaneen ruuan käry ja häipyy hetken päästä nolona seuraavaan seikkailuun. Palanut ruoka ei ravitse minua enää.

Nopea eroottinen hullaantuminen on saanut joskus aikaan sen, että en ole pysähtynyt tarkastelemaan ilmassa liehuvia varoitusmerkkejä. Olen katsonut sormieni läpi epäloogisuuksia tai asioita, jotka tökkivät pahasti. Tunteeseen ei todellakaan voi aina luontaa. Tunne voi olla myös huonon tavan ja egon tuotosta. Mutta kun malttaa, kuulee sydämen ja samalla viisauden äänen.

En etsi ihmistä loppuiäksi. Jos sellainen tulee, tulee. Mutta homman pitää tuntua terveeltä ja fiksulta ja olla onnellinen lisä elämääni. Nyt olen hyvin kiinnostunut a) malttamaan mieleni ja b) tutustumaan kiinnostavaan mieheen – ei seksiobjektiin, vaan häneen. Jos mies ei malta tutustua minuun, hän ei ole minua varten. En voi tuntea toista yksien treffien kautta tai yhdellä silmäyksellä. Vie aikaa nähdä, mitä toinen on, ja onko hän sanojensa mittainen.

Tinder on osoittautunut tällä kerralla hyväksi sovellukseksi. Tänään kävin yksillä treffeillä. Ehkä saan hänestä ystävän. Muutama kontakti on luotu, ja minulla ei ole kiirettä. Eilen laitoin Tinderin tauolle. Minulla on varaa olla valikoiva, ja jos olet sinkku, niin sinullakin. Mutta pelko edellä ei kannata kotiin linnoittautua, jos on muuten suhteelle avoin.

En ole rakastellut miehen kanssa 15 kuukauteen. Käyn kuumana kuin kekäle.

Mutta minä maltan. Tämä koulunkäynti on hankalaa, mutta, ah, niin koulivaa. Nautin siitä, että kehityn.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti