lauantai 10. kesäkuuta 2017

Ahdistuksella on asiaa

ASIAA SISÄISESTÄ RAUHASTA



Paratiisilintu laskeutuu kädelle, joka ei purista sitä.
– Tao te ching


Saatuani Intohimo-teokseni kirjoitettua joulukuussa 2016 olin hyvin helpottunut. Vihdoinkin omaa aikaa. Tammikuu meni ihmetellessä ja valmennustöitä tehdessä. Sain paljon haastattelupyyntöjä, jotka puolestaan aiheuttivat ympärilleni omanlaistaan aaltoliikettä. Aaltoilun tasaannuttua huomasin, että palasin usein kummalliseen kasvottomaan ahdistukseen. Ajattelin ensin, että se johtuu kirjaprojektini jälkeisestä väsymyksestä. Nukuin ja söin hyvin, mutta usein ahdistus laskeutui ylleni kuin sakea sumu. Olo oli välillä iloton, mikä huolestutti minua, joka olen syttyvää sorttia.

Nyt tiedän mistä ahdistukseni johtui. Tunnen usein olevani aivan väärässä maassa, yrittäen saada tolkkua siitä, miksi minun kuuluu olla juuri täällä nyt ja mikä tehtäväni mahtaa olla. Kaliforniassa minusta tuntui viiden siellä viettämäni vuoden aikana, että olin kuin kala hapekkaassa vedessä. Suomessa olen joutunut henkisesti kamppailemaan. Suomessa yllättävän monen ihmisen turva on omaisuudessa, brändissä, nokittelussa tai kulisseissa, jotka odottavat puhaltajaa. Olen ihmetellyt ihmisten ankeutta, pelkoja, hyökkäävyyttä ja taipumusta jumittua riippuvuuksiin. Olen ollut kauhuissani siitä, miten paljon ihmiset huijaavat ihmissuhteissaan ja pysyvät niissä, vaikka he eivät ole niissä onnellisia eivätkä tule olemaan. On parisuhteita, joissa takanapäin petetään ja haukutaan ja edessäpäin suudellaan. Olen väistellyt kateuden piikkejä heiltä, jotka eivät uskalla, ja monia koston keihäitä heiltä, jotka olen torjunut. Olen oppinut erottamaan parin vuoden aikana paremmin ihmiset, jotka lähestyvät minua vain hyötyäkseen. Nyt lähipiirini on pieni sykkivällä punaisella sydämellä varustettu hyväntahtoisten ihmisten heimo.

Olen ollut ahdistunut miettiessäni missä minun paikkani on tässä yhteiskunnassa. En jaksa kiipimistä,  maineen tai mammonan perässä juoksemista. Haluan tehdä työni hyvin niin kauan kuin se tuntuu juuri minun jutultani. Minulla on ilokseni ihania asiakkaita, ja saan paljon kiitosta työstäni.  Olen suunnattoman kiitollinen siitä, että lähes poikkeuksetta asiakkaani ottavat koppia opeistani ja lähtevät tekemään töitä viedäkseen elämäänsä ja asiaansa parempaan suuntaan. Vastailen työviesteihin usein, kun asiakkaani kuittailevat pelituloksiaan tai tekemiään välitehtäviä.

Olen kiteyttänyt halujani. Haluan treenata ja ruokkia terveyttäni. Haluan rakastaa läheisiäni ja muitakin kykyjeni ja voimieni mukaan. Haluan yksinkertaistaa elämääni niin, että siihen mahtuu vain rehellisyyttä ja rohkeutta. Haluan kodin, jossa on tankotanssitanko ja paljon henkistä tilaa ja rauhaa. Tarpeeksi rahaa laskujen maksamiseen. Haluan oppia luottamaan aina vain syvemmin elämään, jonka uskon hyvin tarkasti näyttävän minulle, mikä ja kuka on minua varten, kun en hoppuile, manipuloi tulosta tai yritä väkisin. Jos minun täytyy tietää tai tehdä jotain, elämä kyllä sen minulle kertoo ja minä näen, kun muistan hiljentyä riittävästi.

Minä en saa aina, mitä minä haluan. Sen olen jo oppinut. Mutta kun pidän sydämeni rehellisenä ja rohkeana, elämä pääsee paremmin toimimaan korkeimmaksi hyväkseni. En tiedä tulevaa, mutta uskon saavani itseni näköisen elämän siltä osin kuin voin siihen itse vaikuttaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti