keskiviikko 24. toukokuuta 2017

Vuosi ilman seksiä

ASIAA VALINNOISTA JA ITSEKUNNIOITUKSESTA




Kirjoitin tietokirjan intohimosta, ja minua haastateltiin seksuaalisesti vapautuneena naisena.  Sellaisena pidän itseäni edelleen, estoista vapaana.

Silti en ole rakastellut miehen kanssa vuoteen. Olen saanut useita kymmeniä tarjouksia, ainakin, mutta sellaista hetkeä ei ole tullut, että palikat olisivat toisen kanssa tuntuneet loksahtavan hetkessä juuri niin oikein, että olisin koskenut häntä kuin nainen miestä tai että olisin halunnut edes tavata.

Herravarjele, en ole edes suudellut miestä vuoteen. Ehkä huuleni ovat unohtaneet, miten polkupyörällä ajetaan. Ehkä en enää muista, mitä on päästää irti ja antaa mennä vain.

Ei, kyllä minä muistan. Mutta täytyy olla myös luottamusta. En ole pätkän vertaa kiinnostunut olemaan kenellekään sulka hänen seinälleen tai kolo, johon ammentaa hetkeksi kipunsa ennen karkumatkaa seuraavaan osoitteeseen. Karmeaa on myös, jos kommunikoinnissa on isoja aukkoja eikä asioista pystytä puhumaan kuin kaksi aikuista.

Siksi olen valmis odottamaan. Päivän tai kaksi vuotta, mutta minä odotan, koska en tarvitse seksiä seksin vuoksi, merkityksetöntä panemista ilman henkistä kohtaamista tai toisen raskasta purkamatonta reppua painamaan rakastelun aikana minun selkäni aivan säröille. En halua ketään änkyttämään taas rinnalleni, että olen liian kova pala tai itsetunto ei riitä, koska seksuaalisuuteni on niin voimallista tai jotain muuta. Jos joku tulee, hän on hyvä lisä minun yhtälööni vaikka hetkeksi ja minä hänen yhtälöönsä. Ei niin, että toisen pitäisi tekeytyä pienemmäksi kuin on, vaan niin, että potkisimme toisiamme myös epämukavuusalueelle, joissa seuraava ihana kasvupyrähdys tapahtuu.

Seksin aikana mies näyttää, mitä hän oikeasti on. Joku on tekninen suorittaja, joku pelkää läheisyyttä, joku ei osaa nähdä ja kohdata naista. On myös suuria rakastajia, jotka näyttävät kasvupotentiaalinsa hyvin selkeästi sillä, miten he heittäytyvät ja ottavat naisen. Luojan kiitos olen sellaisiakin saanut tuntea. Kyse ei ole tekniikasta tai taidoista, vaan siitä, mitä miehen sydämessä on.

Elämä on arvokasta, ja rakkaus on elämän ylin voima. Seksi ilman rakkautta olisi minulle henkilökohtaisesti ajan tuhlaamista. Kun puhun tässä yhteydessä rakkaudesta, en tarkoita tarrautumista, omistamista tai hallitsemista. Rakkaus on parhaimmillaan pyyteetöntä. Silti se voi pitää sisällään reilut pelisäännöt, ja joskus samat pelisäännöt sopivat molemmille mainiosti.

Minä odotan. Rakastelen itseni kanssa, elän elämääni, peloille koskaan antautumatta, kohdaten julkein silmin kaiken mitä silmilläkin voi rakastella.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti