perjantai 5. toukokuuta 2017

Asiakkaani naisvihaaja

ASIAA ISKOSTUNEISTA TULKINNOISTA



Pääsiäissunnuntaina puhelimeni soi. En tunnistanut numeroa, mutta vastasin. Vahvaääninen mies esitteli itsensä ja sanoi, että koska olen yrittäjä, hän jätti minun vastuulleni sen, vastaisinko puhelimeen pääsiäisenä. Olin hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että vastuu oli minun. Sitten hän kertoi, että häntä on suunnattomasti ärsyttänyt julkinen kuvani. Hän kertoi myös kärsivänsä naisvihasta ja haluavansa varata minulle ajan.

Minun piti nopeasti punnita, onko kenties kyseessä nahkahanskat käsissään kulkeva naisten kuristaja vai mielenkiintoisella luonteella varustettu apua kaipaava mies.

Toinenkin mies otti yhteyttä. Häntä oli todella ärsyttänyt lehdessä ollut haastatteluni, jonka perusteella hän oli miettinyt minusta, että "mikä saatanan ämmä toikin on".

Molemmista miehistä tuli asiakkaitani. Todella mainioita tyyppejä, ajattelen nyt. Toinen heistä sanoi miettineensä, että koska olen antanut seksuaalisuutta käsitteleviä lausuntoja, olen joko
a) myynyt itseni halvalla saadakseni lisää töitä
tai
b) älykäs.

Nyt hän on kuulemma päätynyt siihen, että olen älykäs, ja minä hymyilen tätä kirjoittaessani.

Minulla oli kauan sitten naispuolinen ystävä, joka uskoi, että kaikki miehet ovat pettäjiä. Häntä oli petetty useamman kerran. Sanoin hänelle lopulta kyllästyneenä, että jos tuo teesi pitäisi paikkansa, myös pojistamme kasvaisi automaattisesti pettäjiä eikä muita vaihtoehtoja olisi.

Kevään kuluessa olen tullut siihen tulokseen, että myös moni sosiaalisessa mediassa hämmennystä rakentava ihminen kärsii mies- tai naisvihasta. Monella ihmisellä on ollut kipeitä kohtia suhteessaan äitiin, isään, exiin tai nykyiseen kumppaniin. Koska asia on käsittelemättä ja kohtaamatta, viha leimahtaa, kun heille otollinen tilanne tulee eteen. Silloin on helppo hyökätä, leimata, yleistää ja sitä kautta yrittää vähätellä ja alistaa.

Oman isäsuhteeni oli sellainen, että minun on vaikea luottaa miehiin pohjamutia myöten. Tiedostan asian hyvin. Silti olen opetellut pitämään miehistä erittäin paljon. Kaikki miehet eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki naiset ole samanlaisia.

Jos vihaat jotakuta naista tai miestä, lopeta. Puhelinnumeroni löytyy verkkosivuiltani.

Juttu on kirjoitettu soittaneen miehen siunauksella.



1 kommentti: