maanantai 11. heinäkuuta 2016

Intoa omalta tieltä (terveisiä!)

ASIAA SIITÄ, KUN IHMINEN TEKEE SITÄ, MIKÄ TEKEE HÄNET ONNELLISEKSI

Ensi vuonna tulee kuluneeksi kymmenen vuotta siitä, kun aloitin työni mentaalivalmentajana. Olin utelias, innostunut ja toiveikas. Nyt lähes vuosikymmen myöhemmin olen paljon voimakkaampi ja kovanahkaisempi, mutta uteliaisuuden ja innostumisen tilalla on jotain vahvempaa: sydämen vahva palo. Enää en ole toiveikas. Sen sijaan olen äärimmäisen luottavainen. Luotan siihen, että minun käy elämässä hyvin. Luotan siihen, että kun teen parhaani ja uskallan, elämä auttaa minua koko ajan minulle omimpaan suuntaan.

Sain eräältä naiselta äskettäin meiliä. Hän avautui vaikeasta asiastaan ja kertoi, että hän on seurannut jo pitkään "oppejani ja edesottamuksiani" (jälkimmäinen sana nauratti minua). Hänen tilanteensa oli sellainen, että joku hänen kengissään oleva olisi voinut kirjoittaa minulle hyvinkin katkuisen viestin, mutta hän kirjoitti jotain kovin ilahduttavaa:

Jatka maailman paremmaksi tekemistä.

Olen keskellä sellaista työmäärää, että nyt on pidettävä pää viileänä ja askeleet varmoina. Kirjoitan seuraavaa tietokirjaani intohimosta, ja jo saamastani paheksunnasta huolimatta en suostu kirjoittamaan tasapaksua ja sovinnaista kirjaa intohimosta. Ei saatana. (Ja kyllä, minä kiroilen sopivasti ja hallitusti, eheh.)

Samalla vastaanotan asiakkaita, koulutan ryhmiä, kirjoitan fiktiivistä tv-sarjaa aivan täpinöissäni ja suunnittelen tv:n puolelle keskusteluohjelmaa. Onneksi kaikkea ei tarvitse yksin pähkäillä, vaan aina on rinnalle ilmestynyt hyvä tyyppi tai pari.

Olen myös erittäin innostunut siitä, että minä (minä!) osaan käsikirjoittaa tv-draamaa. Olen viikonlopun ahminut YouTubesta Hollywood-kirjoittajien ohjeita siitä, millainen on toimiva käsikirjoitus. Ensi vuonna haen käsikirjoittajakouluun. 

Koska ymmärrän itseäni ja osaan lukea toisia, osaan kertoa myös mielekkäitä tarinoita.

Pus pus taas.

Kuva Liisa Karling 2016.


5 kommenttia:

  1. Magdaleena ei häpeä enää ja jatko-osat. Pää viileänä ja askeleet varmoina - ma lainaan tuota!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Leena. Juu ei - Magdaleena ei jaksa enää hävetä. Iloisia kesäpäiviä!

      Poista
  2. Kerrotko mikä mahtaa olla tämä tuleva tv-juttusi? Olettaisin että se on kiinnostavaa katsottavaa sen perusteella mitä olet itsestäsi kertonut. Eli vaikutat erittäin mielenkiintoiselta persoonalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Tuomas. Ei ole mitään, mistä voisin vielä julkisesti kertoa. Työ niiden eteen jatkuu, neuvotteluita myöten. Ihan varmasti huutelen heti, kun asia on ajankohtainen.

      Poista
  3. Olen kohta lukenut kirjasi Mentaaliherätys! Opas henkiseen kuntoiluun. Olen sivulla 210. Kerrot siinä blogistasi. Siinä samassa huomasin etsiväni blogiasi ja mietin ääneen, miksi en ole lukenut sitä aiemmin! No, nyt luen. Ja päätin myös vihjata, että mikäli ikinä tarviset toimeliasta ja maalaisjärjellä varustettua avustajaa tms. projekteihisi, laita vain viestiä :D Minäkin tahdon auttaa ihmisiä voimaan paremmin.

    Hyvää syksyä!

    Terveisin Anna-Maria

    www.peaceandstyle.fi

    VastaaPoista