sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Tell me again, how big was the fish? (Muuan muisto.)

ASIAA EROTTELUKYVYSTÄ



Hänen kehonsa hauraus
liian huokoiset luut
kadonneet lihakset
tupakalle antautuneet keuhkot
entinen urheilija
nyt vain liian suuret jutut

hänen sormenpäissään
orvokkien pehmeys
betoniseinän päättäväisyys
kun hän juoksuttaa niitä
selkääni pitkin
ja minä tolkun nainen
kadotan tolkun
ja haluan kadottaa

ja kadota

siihen tunteeseen
joka saa jäykän selkäni aaltoilemaan
kuin nopea laineiden liplatus
vaikka en koskaan pysty
tankotanssitunnilla
niin kuin strippari 

sinun käsissäsi
minun nikamani ja lihakseni
rikkovat rigidit rajat

Kun hän ottaa minut haltuun suullaan
aina uudestaan
koska taas on joulu
tipe tipe tip tap
eikä minun tarvitse koskaan pyytää
koska hän on aina valmis

ja lainaa vain

kalavaleesi voisin koristella kimalteilla
mutta vale on vale
keksitty elämänkaari
tosiasiat tippuvat eteeni kuin tiiliskivet
joiden takana
sinä syvällä houruissasi
aina pelkäämässä, että faktat nousevat pöytään
roistoja tässä tarinassa yksi

sinä
valitettavasti

ja minä säälin sinua,
orvokkisorminen

joka teit minut onnelliseksi

suren, että miten sinun käy
kun nyt jo niin huonosti

minä olen vapaa
sinä tarinoidesi tervassa
totuuden kadottaneena

ja kun minä kävelen yötä pitkin kotiin
ja katuvalojen jono edessäni
kuin valppaat sotilaat
ja minä yritän asettaa ne linjaan
mutta tässä tarinassa ei ole 
suoraa muuta kuin se

että sinä paljastuit.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti