lauantai 16. huhtikuuta 2016

Kun vieras ihminen lähestyi minua Sokoksessa

ASIAA VIHASTUMISISTA, IHASTUMISISTA JA YHTEISISTÄ MISSIOISTA

Seisoin äskettäin Sokoksen alusvaateosastolla uudet stringit kädessäni selaamassa sukkahousuja, kun minulle tuntematon nainen lähestyi minua. Jos hän olisi ollut mies, olisin hypännyt metrin taaksepäin. Vaikka tämä kirkaskatseinen nainen kertoi olleensa minusta, hänelle vieraasta ihmisestä, taannoin hyvin ärsyyntynyt, hän paljasti nähneensä minusta myös unta. Ensin tämä tilanne äkkiseltään ärsytti myös minua, joka seisoin stringit kädessäni kuuntelemassa vieraan ihmisen vuodatusta, mutta sitten auki keriytynyt episodi liikutti minua itkuun asti. Miten joku voi nähdä myös pörröisen tukkani noin selvästi? Koska pörröinen se on, kun olen paljaimmillani. Sain luvan kertoa minua lähestyneen naisen mietteet blogissani. Hän osoittaa melkoista oivalluskykyä ja rohkeutta avoimuudellaan. Lihavointi on omaani. Ole hyvä:

*****

"Jossain Facebook-feedissä ehkä syksyllä törmäsin teksteihisi, ja jäin niitä lukemaan. Ihastuin ja vihastuin, en aivan tiennyt mitä ajatella. Mietin jossain vaiheessa, varaisinko sinulle ajan, mutta päätin sen jättää tekemättä. Jossain vaiheessa ärsyynnyin, en halunnut katsella nahkahousutakapuolia vaan kuulla mitä ajattelet. Jätin seuraamisen siihen. Tokikin siis ärsyynnyin itsessäni asuvaan nahkahousutakapuolityttöön, joka ei uskalla kuviaan julkiseksi laittaa, vaan vain ajattelee.


Tässä kuvani, joka ärsytti.

Näen ajoittain unia, hyvin voimakkaita unia ihmisistä. Olen tulkinnut ne kohtaamisiksi toisella "levelillä", sillä ne ovat hyvin mieleenpainuvia ja symbolisia. Viime aikoina olen yhä enemmän herännyt huomaamaan että valvemaailmassa nuo unet vastaavat ihmisten oloja ja tuntoja (pahoittelen taas, jos tämä kuulostaa sinulta hullulta). Siksi oli tärkeätä kertoa sinulle tuo uni, kun sinut näin! Enkä KOSKAAN käy Sokoksen sukkaosastolla, viimeksi olin siellä v. 2009. Tapaamisemme jälkeen kävin lukemassa blogiasi uudelleen. Silloin tajusin että viesti on, ehkä, että naisina olemme samassa veneessä. ON oikeus haluta, että mies rakastaa tajuttomasti ennen kuin rakastelee tajuttomaksi. ON oikeus nauttia räävittömän vilpittömän itsekkään onnellisesti omasta naiseudestaan ja seksuaalisuudestaan, eikä antaa sitä kaiken maailman helppoheikkien ryöstöviljelemäksi. ON ihan tuskallisen todellista, että himonsa vuoksi joutuu kirkumaan ja hyppimään seinille odotuksen aikana. ON hyvä, että sanoitat sen auki meidän muiden samassa veneessä matkaavien luettavaksi!

Unessani oli sininen yö - tiedätkö, sellainen millaisia yöt ovat juuri ennen kuin kesä kääntyy syksyksi, ennen kuin ensimmäinen halla laskeutuu peltojen ylle ja viilentää vedet. Sinisessä yössä sumuinen järvi, on hiljaista, eikä rantoja erota usvasta, olemme keskellä aavaa vettä. Näen ympärilläni puhtaan tumman veden, silkkiset laineet veneen laidoilla, sumun keskeltä piirtyy joutsenparin hahmo. Kastan käteni veteen, sormieni välissä lipuu viileä neste. On aivan rauhallista.

Vene kulkee eteenpäin, puinen ruuhi, erotan airojen natinan hankaimia vasten. Kohotan katseeni kokkaa kohti - siinä sinä istut, hymyilet, tumma tukka kosteassa pörrössä kasvojesi ympärillä, soudat vahvoilla käsivarsilla kohti saarta. Olemme aivan hiljaa, vain hymyilemme. Tiedän, ettei minulla ole mitään hätää, ettei meillä ole mitään hätää, sillä niin kauan kuin meillä on tämä vene, nämä airot, tämä vauhti ja oikea suunta, olemme turvassa samassa veneessä."


Kuva on lainattu toisesta blogista.
http://prettygingham.blogspot.fi/2012/07/kesaretkilla-i.html.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti