perjantai 25. maaliskuuta 2016

Mea culpa – minä olen vastuussa

ASIAA TOSIASIOIDEN TUNNISTAMISESTA JA TUNNUSTAMISESTA




Eilen oli isoa kipuilua. Olen nopea prosessoimaan kipukohtia ja tarvittaessa pohjamudan kautta. Ystävä muistutti, että on kiirastorstai. Minä ajattelin kukkulaa, jolla joku kävi rukoilemassa ja antautumassa tielleen.

Eilen opin ja oivalsin paljon. Olen pitkään seurannut, miten miehet pakenevat läheltäni. Jokainen ihana mies, josta voisin kiinnostua, pakenee päästyään lähelleni. Minä olen ihmetellyt, että mikä noita miehiä vaivaa. Ystävänikin ovat ihmetelleet.

Näillä miehillä on yksi yhteinen nimittäjä. Minä.

Osaan olla sydän auki, osaan rakastella sydän auki, osaan elää sydän auki. Mutta jos mies vihjaakin mihinkään, mikä minusta kuulostaa jatkumolta ja tai parisuhteelta, minä itsellenikin erittäin ovelasti alan pedata sitä hetkeä, jolloin hän lähtee. Jos hän ei lähde, minä varmasti sanoillani petaan itselleni exitin, jotta pääsen suhteesta ulos nopeasti ja ketterästi.

Minun lapsuuteni mieskokemukset olivat karmeita. Hyvin traumaattisia. Ensimmäinen muistoni omasta isästäni oli, että huusin, jos hän yritti koskea. Inhosin hänen kosketustaan. En ole nähnyt häntä moniin vuosiin, ja irrottautuminen vanhemmistani on ollut loistava pohja mielenterveydelleni. Hoitopaikan mies oli juoppo ja väkivaltainen. Isoisäni oli juoppohullu, joka hakkasi vaimoaan ja meni tarvittaessa kirveellä oven läpi. Äitini isä oli aina kaukainen. Tiesin vain, että vankilassa hän oli istunut. Koulussa miesopettajani pahoinpiteli ja haukkui meitä lapsia, kenenkään asiaan sen kummemmin puuttumatta.

Nyt aina ja silloin harvoin, kun elämääni tulee erittäin ihana mies, minä edelleen panikoin. Odotan heidän pakenevan ja jättävän minut ilman rakkauttaan, joten he varmasti pakenevat. Olenhan odotukseni jo valmiiksi pedannut. Sitä saa, mitä tilaa.

En voi muuttaa asioita, joita en tunnusta. Kiitos kaikille ihanille miehille, jotka ovat minua rakastaneet. Kiitos heille, jotka ovat pysyneet ystävinäni. Kiitos siitä ihanasta tosiasiasta, että minä haluan avoimin sydämin ja rohkeasti toivottaa elämääni parisuhteen, jossa meidän on molempien hyvä olla ja kasvaa yhdessä. Olenhan minä sentään loistava pakkaus, enkä vain sängyssä. Tästä se lähtee, ja pidän teidät varmasti ajan tasalla.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti