torstai 22. lokakuuta 2015

Spesiaalit yhteydet

ASIAA SIITÄ, KUN SYDÄN PUHUU SYDÄMELLE

Sinkkunaisena käyn nykyään harvakseltaan baarissa. Skene ei jaksa innostaa, ja elämä on ollut kovin työkeskeistä. Perjantaina teki mieleni tanssia. Laitoin pojalleni viestiä ja kysyin, onko hän menossa minnekään ja jos ei, voisiko koirani tulla hänelle yökylään, jotta saan aamulla nukkua pitkään.

Baarissa Vichy-linjalla oli kivaa. Ei tullut mieleeni tavata ketään. Halusin vain olla onnellinen pienessä punaisessa mekossani ja nauttia tavallista paremmasta musiikista. Tanssilattialla oli ihana tanssia yksin ja välillä kaksin. Kun tanssin ja suljen silmäni, näen musiikin kuvina ja väreinä.

Parin koripallotyypin kanssa juttelin. Toinen heistä sanoi suoraan silmiin katsoen ja kovasti sanojaan anteeksi pyytäen, että olen sellainen MILF. Eihän sellaiselle voi kuin hekottaa. Hän oli äärimmäisen kohtelias, mutta jämpti ja miehekäs. Läpi yön.

Hän unohti kultaisen sääntönsä, sen että baarissa ei pussailla. Kyllähän me lopulta, kun hän otti ohjat käsiinsä, ja kaikki siinä oli ihan oikein. Minä unohdin, että en edes anna kenenkään saattaa minua nykyään kotiin päin.

Sitten tuli se pommi. Se ikä. Hän oli tiennyt 48 ikävuottani koko ajan, kun en ollut sitä peitellyt. Mutta että hän syntyi, kun minä olin 21-vuotias?

Olen oppinut nyt kunnolla sen läksyn, että energiani ei ole ikälopun ja elämäänsä ryytyneen ihmisen energiaa. Olen elossa jokaisella solullani ja Nainen viimeisen päälle. En halua rajata ihmisiä elämästäni iän perusteella. Enemmän olen kiinnostunut siitä, miltä minusta tuntuu jonkun ihmisen lähellä.

Nykyään osaan ihan helvetin tarkkaan lukea ja katsoa, onko minulla se spesiaali yhteys jonkun kanssa. Harvan kanssa on. Tämän miehen kanssa oli. Hän meni sydämeen asti viimeistään lyhtypylvään kohdalla, puhumattakaan niistä miljoonista viesteistä, joilla hän välitti minusta ja minun elämästäni. Jumankauta, että kolahti.

Mutta hän jatkaa elämäänsä toisaalla ja minä toisaalla. Selibaattikin jatkuu, koska en minä ole tyrkky paitsi vitseissä enkä minä millaisilla ehdoilla vain. Pitää olla Sinä ja Minä ja Rakkaus.



Spesiaalit yhteydet, ne menevät sydämestä sydämeen ja kestävät, tapahtui mitä tahansa. Kaikki on ihan niin kuin pitääkin, tässä hetkessä.

(Kuten huomaat, en minä koko stooria kerro täällä. Jotain pitää olla omaakin. Näytän tässä kohtaa kieltäni, iloisesti.)


2 kommenttia:

  1. Ihanaa Minna, näin se menee jos ja kun on mennäkseen<3

    VastaaPoista
  2. Ihanaa Minna, näin se menee jos ja kun on mennäkseen<3

    VastaaPoista