torstai 16. huhtikuuta 2015

Et saa sitä, mistä luovut

ASIAA VAPAUTUMISESTA

Elän keskellä kriisiä, positiivista kriisiä. Vanhaa lähtee, jotta uusi pääsee sisään.

Viime blogitekstin kirjoitettuani sain valtavasti tukea. Voi miten minua lohduttikaan monen itselleni tuntemattoman kommentit Twitterissä. Samassa veneessä ollaan. Tiedän mistä puhut.  Ihan samoja kokemuksia täällä. Voimia, sä pärjäät kyllä. Olet oikealla tiellä.

Suomi ui syvällä ja ihmiset ovat heräämässä uudenlaisiin arvoihin, uusiin mahdollisuuksiin.

Olen rämpinyt päivien läpi. Joskus on vaikeampaa. Usein on aika helppoakin. Olen alkanut entistä enemmän päästää irti turhasta. En murehdi turhia. Rahaa murehdin enää harvoin: It is what it is. Verottajakin on ollut mitä kultaisin ja pitkämielisin – kaikki järjestyy. En enää tee itseäni vastaan. En sano kyllä, jos haluan sanoa ei. Haluan antautua entistä paremmin siihen elämään, joka on ihan minua varten. Kulissit ovat kaatuneet, ja maine on mennyt ajat sitten.

Wow, miten vapauttavaa.

Olen hämmästellyt sitä, miten kultaisia ihmiset ovat olleet. Olen saanut huikeaa tunnustusta monelta suunnalta – työlleni ja kulkemalleni polulle. Tuore Kauneus ja Terveys -lehti otsikoi haastatteluni "Kaunis, rietas & onnellinen". Tuntemattomat naiset ovat meilanneet minulle kiitoksia avoimuudestani ja rohkeudestani. Ihmiset ovat nousseet tuekseni kuin rakkauden soturit.

Kauneus ja Terveys -lehti 5/2015. Kuvat Marjaana Malkamäki.

Keskellä ammatillista ja henkilökohtaista murrostani olen huomannut, että aika on hidastunut. Ei ole tylsää, mutta aika venyy yllättäen riittämiin kaikkeen tärkeään.

Olen siis vapaampi myös ajasta. Vapaampi puhumaan ihmiselle siitä, miten tärkeää on vapautua itsensä näköiseen elämään, joka on usein muuta kuin yhteiskunnan kalterit ja kirjoittamattomat säännöt.

Seuraava kirjani Mentaaliherätys! ilmestyy syksyllä 2015. Haastattelemani urheilupuolen vaikuttaja sanoi jutellessamme, että elämä vastaa sinulle niin kuin sinä otat sen vastaan.

Et saa sitä, mistä luovut. Mutta sen saat, mikä on ihan sinua varten. Se voi olla vaikka jotain paljon parempaa.



1 kommentti:

  1. Hei Minna ja kiitos rehellisyydestäsi! Huomasin sinut ensimmäisen kerran juurikin tuosta lehtijutusta. Hienoja ajatuksia. Toivon itsekin pääseväni joskus tuohon pisteeseen. Tiedän kuitenkin olevani oikealla tiellä! Kaikkea ihanaa sinulle 😊

    VastaaPoista