keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Kun kapteeni käskee

ASIAA SIITÄ, KUN SYDÄN VIE PELIÄ



Viime päivinä tuntui, että ei minulla ole mitään sanottavaa tänne blogin puolelle. Kaikista henkilökohtaisista prosesseista en halua huudella varsinkaan, jos tilanne on epäselvä itselleni.

Eilen viisastelin lähellä olevalle ihmiselle, että sinua ohjaa järki, mutta minä haluan antaa sydämeni viedä. Mutta hei, talk is cheap and easy.

Aamulla heräsin sydämen kaiherrukseen. Sitä kaihersi, koska olin tehnyt päätöksiä järjellä, uskaltamatta antaa sydämen viedä peliä. Olin laskelmoinut tilanteita ja lopputuloksia todennäköisyyskaavioilla, ikään kuin, unohtaen että

TÄSSÄ HETKESSÄ ON KAIKKI.

Huomenna, kun heräämme uuteen vuoteen, joku tänään elävä on jo kuollut. Hänellä ei ole enää valinnan mahdollisuutta eikä mahdollisuutta tehdä täällä asioita, jotka tekevät hänet onnelliseksi.

Olisi hyvää ja tervettä ja oikein elää hetkessä ja sydämellä ennen kuin on liian myöhäistä.

Jos rohkenee – ja rohkeutta se vaatii – tehdä asiassa kuin asiassa niin kuin sydän ehdottaa ja tahtoo, voi saada takkiinsa. Mutta silloin ja vain silloin voi helpoiten myös päästä kiinni uuden kasvun kynnykselle, johon elämä meitä jatkuvasti tuuppailee.

Kuten ystäväni Pirita tänään puhelimessa minulle heitti: Sydämen äänen kuunteleminen ja sen mukaan toimiminen on myös

PIRUN ISO MAHDOLLISUUS.

Kirjani Miksi maali ei synny? viimeisen luvun otsikko menee näin:

VAPAUTUMINEN OMAKSI ITSEKSI
Voiko sydän viedä peliä?

Se on suurin tavoitteeni vuodelle 2015. Että entistä enemmän eläisin hetkessä ja herkin korvin kuuntelisin sydämeni ohjausta ja hetkessä toimisin ihan niin kun sydän sanoo.

Silloin ei voi isossa mittakaavassa mennä pieleen.

Te blogini lukijat tiedätte, että vuosi 2014 on ollut minulle todella hieno. Tukenne on ollut minulle korvaamatonta! On ihana kuulla, miten ajatukseni blogissani tai kirjassani ovat saaneet teidät miettimään asioita uudestaan tai tekemään maalin (terkut sille, joka selätti henkisesti oman jääkiekko-Auschwitzinsa äskettäin)!

Jos haluatte oppia sydämen voimasta, toivon että pysytte messissä.


Ihanaa uutta vuotta 2015! Olette rakkaat!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti