torstai 20. marraskuuta 2014

Mukana Marika Kiviharjun nudekirjassa

ASIAA HAAVOITTUVUUDESTA


Yksi suurimmista työkaluistasi on vaistosi. 
Jos et kuuntele vaistoasi, elämästäsi tulee maanpäällinen helvetti. 
Jos sivuutat vaistosi, elät itsepetoksessa. 
– Caroline Myss


Kun valokuvaaja Marika Kiviharju kysyi minua mukaan keväällä ilmestyvään kirjaansa, tsekkasin nopeasti hänen nettisivunsa ja sanoin heti kyllä. Vastaus oli hyvin vahvasti vaistonvarainen. Minä vain tiesin, että tämä on minun juttuni ja lähden tähän mukaan. Marika on tekemässä kirjaa tunnetuista suomalaisista alastonkuvina, ja kirja toteutetaan kaikin puolin laadulla.

Erityisesti olen hykerryllyt sillä, että pääsen samaan kirjaan Jörn Donnerin kanssa. En tiedä, miten paljon päiviä tälle elämälleni tulee kertymään, mutta eletty on ja edelleen elän, elämän koko leveydeltä ja sateenkaaren väreissä sydän kiitollisena.

Suhteeni omaan vartaloon ei ole aina ollut mutkaton, kaukana siitä. Jätän tuota tarinaa enemmän Kiviharjun kirjaan. Nykyään rakastan pitkää ja kapeaa vartaloani, josta pidän hyvää huolta.

Ystäväni ovat olleet iloisia siitä, että lähden tähän kirjan mukaan. Aina mahtuu joukkoon myös joku, joka paheksuu ja miettii, mitä muut sanovat tästä valinnastani tai kuvasta, jossa olen alasti. Minä ajattelen, että minun mielipiteeni ratkaisee minun elämäni laadun ja suunnan.

Tällä mennään. Tämä on minun näköistäni elämää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti