sunnuntai 16. marraskuuta 2014

"Kun ei ole mitään pelättävää"

ASIAA VOIMASTA JA VASTAVOIMISTA

Ollikaisen Niina kirjoitti mielenkiintoisen arvion kirjastani blogissaan. Hän muisti kertoa monta kuukautta, miten hän todella odottaa kirjani ilmestyvän. Lämmin kiitos siis arviosta! Niinaa voit seurata Twitterissä.

Alla olevaan Tamperelaisen otsikkoon voisi lisätä sulkuihin, että ei se maali aina synny, vaikka kuinka olisi pää kunnossa. Maalintekoon kun vaikuttaa moni asia, esimerkiksi se, mitä maalivahti tekee. Asiasisältö on kyllä ihan kohdallaan Petteri Mäkisen kirjoittamassa lehtijutussa, ja hän on hyvin saanut kiinni myös persoonastani.



Tamperelaisen jutun voi lukea verkkolehdestä, sivu 11.

Joskus kuulen, että en ole vielä lyönyt itseäni läpi suomalaisessa jääkiekossa. En enää edes tiedä, mitä läpilyönti tarkoittaisi. Sen tiedän, että minua ei läpilyönti kiinnosta, ellei se tee minua onnelliseksi.

Joskus kuulen, että olen tyrkky. Joskus kuulen, että minun pitäisi olla enemmän tyrkky. 

Joskus kuulen, että olen harrastanut villiä seksiä tunnetun jääkiekkovalmentajan kanssa ja sen seurauksena joukkue hävisi kauden tärkeimmän pelinsä. Tosiasia on, että en ole koskaan kyseistä valmentajaa edes tavannut, vaikka juoruilevat pelaajat ja jääkiekon ammattilaiset kuulemma tietävät asiani paremmin kuin minä.

Joskus kuulen, että pelaajat eivät uskalla ottaa minuun yhteyttä, koska heidän vaimonsa tai tyttöystävänsä saisi asiasta slaagin. Tuolloin kuulen sisältäni äänen, joka kysyy, että mikä siinä teidän suhteessanne niin pahasti mättää, että miestä ei voi ammatillisesti eikä ystävänä lähelleni päästää. 

Eräs entinen huipputason jääkiekkoilija on ystäväni. Arvostan häntä suuresti ja puhumme vähän väliä ja milloin mistäkin. Aika usein myös jääkiekosta. Voin soittaa hänelle milloin vain, vaikka hän on varattu mies. Olen tätä seikkaa hänelle ihastellut. Tähän hän totesi: "Kun ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään pelättävää." Aamen sille ja olemattoman kypäräni nosto.

Joskus kuulen, että olen päässyt jääkiekkopuolella ääneen, koska olen nainen. Sanoin kyseiselle miehelle, että en olisi ollut enää vuosiin minkäänlaisessa äänessä, jos en osaisi hommaani. Tämän hän myönsi. 

Siinä, että nainen huolehtii hyvinvoinnistaan, pitää ulkonäöstään ja uskaltaa olla nainen miesten maailmassa, ei ole mitään huonoa. Paitsi niiden miesten kannalta, joilla parisuhde ei ole kunnossa, ja mies sattuu olemaan sellainen, että salama iskee sekä minussa että hänessä. (Tässä kohtaa nauran. Anteeksi.) Salama todella iskee aniharvoin. Otsaani voisi ihan yhtä hyvin olla tatuoituna sana ronkeli. Yhdenkään asiakkaani kanssa en ole koskaan rakastellut, ja se linja pätee. 

Toki myönnän, että ei savua ilman tulta. Olen intohimoinen nainen ja omalla alallani hyvin älykäs. So fucking what? My business is my business, yours is yours.

Huolehditaan kaikki omasta maalistamme. Minä vastaan minun maalistani ja sinä vastaat sinun maalistasi. Neuvon ja autan kyllä, jos apua kaipaat, ja kirjassa on lukemattomia vinkkejä maalin kuin maalin tekoon.


Yllä oleva twiittaaja on Suomen Suunnistusliiton viestintäpäällikkö.


1 kommentti: