keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Back to square one ja ei sittenkään

ASIAA TOTUUDEN KOHTAAMISESTA

Wow mikä päivä.

Otin riskin ja avauduin ihmiselle, jonka opin tuntemaan viime keväänä. Olemalla hän läpikotaisin, hän räjäytti minut silloin elämään. Kirjoitin tuosta kokemuksesta paljon ihmetystä herättäneen tekstini Lupaa mulle.

Tänään me sitten juttelimme enemmän. Kaikesta mitä kävin läpi ja missä olen nyt. Minä kohtasin hänet sellaisena kuin hän on ja hän kohtasi minut sellaisena kuin minä olen. Jäi tunne, että sain Ystävän.

Olen oppinut häneltä, että työssä ja privaatisti elämäni tulee perustua rehellisyydelle. Pelailuun ei ole varaa. Rehellisyys tiukoissa tilanteissa ei ole aina helppoa, mutta se tuo rauhan. Epärehellisyyden hinta on aina kärsimys, polte jossain syvällä.

– Ahdistus, hän sanoisi.

Illalla tapasin asiakkaani, joka on mennyt omissa asioissaan eteenpäin rutkasti viiden kuukauden aikana.

 – Elämä on parantunut, koska ajatteluni on parantunut, sanoi tämä nuori ihminen vielä viisaasti oven suussa.

Älkäämme vaatiko elämältä täydellisyyttä, mutta treenatkaamme mieltämme ja sydäntämme, jotta olisimme viisaampia ja rohkeampia elämään sydän auki – jotta hyväksyisimme tosiasiat ja antaisimme elämän avautua kohdallamme sellaisena kuin se on rehellisenä avautuakseen. Pelaamalla missaamme elämän, pelaamalla saamme pelin.

Tämän biisin olen tänään kuunnellut kymmeniä kertoja, ja miettinyt miksi minusta ei todellakaan koskaan ole toiseksi naiseksi. Jossain odottaa ihan toisenlainen elämä.


kaikki oli mukan matkassani 
viimeks kun tarkistin
ja mä tilaan taksin
ja tsekkaan seuraavaan galaxiin






1 kommentti:

  1. Koska nimetön puskista huutelu on jatkuva ilmiö, joka ei vie mitään tai ketään eteenpäin, jatkossa kommentit voi jättää vain omalle Google-tilille kirjautumalla.Myös soittamalla tai sähköpostiviestillä minut saa kiinni. Yhteystiedot löytyvät www.minnamarsh.com. Ylipäänsä on hyvä muistaa, että nykytekniikalla blogeistakin jää tarkat kävijätiedot IP-osoitteineen muistiin.

    Uskon ratkaisukeskeisyyteen, reiluuteen ja rehellisyyteen. Jos minulla olisi tarve nimettömästi kritisoida ketä tahansa, katsoisin peiliin. Jotain on pielessä, jos omilla kasvoilla ei uskalla kritisoida tai huudella, selitti sitä nyt miten tahansa. Eikä sellaisen kanssa voi keskustella.

    Keskittykäämme jokainen omaan tonttiimme ja lukekaamme juuri niitä tekstejä, jotka saavat meidät voimaan paremmin.

    Isolla lämmöllä,
    Minna

    VastaaPoista