sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Kirja ja Viasat Hockey Finland

ASIAA LUOMISEN TAIDOSTA

Työpalaveri viime torstaina. Mies istuu pöydän toiselle puolelle ja minä toiselle. Hän laskee pöydälle eteensä paperipinon, josta erotan otsikon.
KUSTANNUSSOPIMUS
Olo on aika surrealistinen. Elämän mittainen unelma, jonka olin jo haudannut eri syistä monta kertaa, on käymässä todeksi. Näyttää siltä, että kirjani on kaupoissa tämän vuoden loppupuolella. Taho, joka sopimusta tarjoaa, tuo muita mahdollisuuksia eteeni tarjottimella - kunhan minä vain itse teen osuuteni.

Tälle vuodelle asetin hyvin selkeät tavoitteet.
1. Kirjan kirjoittaminen ja sen julkaiseminen tavalla tai toisella
2. Hyvä fyysinen kunto
3. (salainen)

Kaksi ekaa on suht saavutettu. Olen miettinyt miksi. Näiden kahden asian kohdalla minulle oli kristallinkirkasta, että hoidan hommani niin, että asiat mahdollistuvat ja periksi ei anneta. Ei ollut tilaa epäilykselle. Oli vain asia, joka on totta. Ei jojottelua, ei juupas eipäs -leikkiä, vaan että jumankauta, tällä mennään.

Siksi ja vain siksi ne tapahtuivat. Myös tutkimusten mukaan urheilussa se joukkue voittaa, joka uskoo enemmän, jos joukkueet ovat muuten tasavahvuisia.

Usko. Tieto sisällä. Myönteinen energia.

Olin valtavan ylpeä esiintymisestäni Viasat Hockey Finland -kanavalla. NHL-pelin kaksi erätaukoa kattanut keskustelu onnistui pitkälti Antti Mäkisen näkökyvyn (nainen jääkiekkostudiossa!) ja Esko Seppäsen terävyyden ansiosta. Katsoin itseäni superkriittisin silmin ja totesin, että aito on ja puhuu asiaa.

Esko Seppänen valmistautuu.

Keskustelu uusitaan tänään klo 19 maissa alkavan pelin erätauoilla.

Olen miettinyt, että joku voi olla superhyvä alansa ammattilainen, mutta jos hän ei laita itseään likoon ja ole mukana sydämellään, homma jää vajaaksi. Antti Mäkinen on ollut siitä mielenkiintoinen uusi tuttavuus, että hän on selvästi omalla polullaan ammatillisesti – sydämellään ja vahvalla älyllä – uutta luoden sekä selostajana että tuottajana. Sellaisilta uutta luovilta ihmisiltä voi aina oppia paljon.

Kiitän elämää siitä, että se on minua rankalla kädellä kasvattanut. Kiitän kaikkia epäilijöitä ja hohhottelijoita ja niitäkin, jotka kehuvat privaatisti ja kieltävät julkisesti, koska kaikki on kääntynyt voimakseni.

Iso halaus kaikille, jotka halausta tarvitsevat juuri nyt!


3 kommenttia:

  1. Ei omaa aitouttaan voi itse arvioida ;)

    Varmasti olet nainen oikeassa paikassa.

    VastaaPoista
  2. Hah! Aitouden arvioimisesta olen hieman eri mieltä. Kyllä ihminen - tietyn kasvupisteen saavutettuaan - pystyy hiljentyessään ja pysähtyessään tuntemaan onko aito oma itsensä jonkin asian kanssa tai jossain tilanteessa.

    Nainen oikeassa paikassa kuulostaa hyvältä. Ainakin olen omassa elämässäni just siinä kohdassa missä pitääkin.

    Iloista kevättä!

    VastaaPoista