tiistai 17. joulukuuta 2013

Paradoksit ja ihmeiden pyöröovi

ASIAA LUOPUMISESTA JA SAAMISESTA

Sen saat mistä luovut.
- Tommy Hellsten

Rakas maailmankaikkeus, täällä Minna.

En ole kaikista säysein ja tasaisin oppilaasi. Räiskyn ja mesoan, jos pelkään tulevani hylätyksi, kun olen päästänyt jonkun todella liki. Mutta yhtä vahvasti tai jopa vahvemmin osaan jo rakastaa.

Olen pelännyt kuolevani niin, että kapealla kuolinvuoteella haudanhiljaisuuden lähestyessä katson elämääni taaksepäin ja tajuan jäätävän katuvasti, että en uskaltanut elää ihan ikiomaa elämääni niin kuin olisin halunnut. Että olisin ahtanut itseni muottiin, joka teki minusta kiltin mutta kärsivän ja ihan suotta.

Nyt voin ainakin sanoa, että olen alkanut elää. Se vetää ihmisiä lähelleni. Ex-rakastajani R sanoi, että älä kirjoita minusta, kirjoita rakkaudesta - sen sinä osaat. Hän ei koskaan sanonut rakastavansa, mutta osoitti rakkautta paljon. Siksi hän oli hyvä rakastaja. Ei ne puheet, vaan ne teot. Paljon voi oppia ihmiseltä, joka ei juurikaan puhu.

Maailmankaikkeus, anna minun jatkossa olla enemmän tekojen nainen ja vaikka sanani olisivat hienoja, olkoot tekoni hienompia.

Maailmankaikkeus, sinä tiedät että olen tänään päästänyt irti kylkiluustani. Huomasin, että en luhistu enkä kuole tuskani alle. Taisin jopa saada tilalle haamukylkiluun, koska mitään todellista en voi menettää. Painava rintakehä kertoo vain sen, että on tunteiden purkamisen aika, ja se lasti puretaan usein kyynelkanavia pitkin.

Eckhart Tolle on kirjoittanut näin:
Missä tahansa oletkin, ole siellä täysin. 
Jos sinun tässä ja nyt on sietämätöntä ja 
tekee sinut onnettomaksi, 
sinulla on kolme vaihtoehtoa: 
poista itsesi tilanteesta, muuta tilanne tai hyväksy se.

Minä taisin tehdä tänään kaikki kolme. Poistuin sietämättömästä tilanteesta, muutin tilanteen sävyä, ja nousin sitten sydämessäni hyväksymään, että asiat ovat niin kuin ovat - ilman pakkoa mistään.

Jäljelle jäi vain totuus ja se on, että rakkaus on ja pysyy.
Mikä paradoksi! Ja miten hyvä.

Rakas maailmankaikkeus, olet minulle ihmeiden pyöröovi. Luopuessani kirvelevin silmin saan jotain mikä jää nähtäväksi.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti