keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Henkinen harjoitus

ASIAA IHMISSUHTEIDEN EHEYTTÄMISESTÄ



Olen jo pari vuotta testannut Marianne Williamsonin suosittelemaa henkistä harjoitusta. Williamson on tullut tunnetuksi henkisenä opettajana ja Ihmeiden oppikurssin tulkitsijana. Olen saattanut muokata harjoitusta ajan kuluessa itselleni toimivaksi, ja olen huomannut, että se todellakin toimii.

Harjoitusta voi tehdä joka aamu viitisen minuuttia. Minä teen sen joka ilta, lähes poikkeuksetta, viimeisenä asiana ennen kuin nukahdan. Harjoitus myös lataa alitajunnan sopivaan, rauhalliseen energeettiseen tilaan yön ajaksi. Sen tekemiseen käytän itse vain pari minuuttia, ja viime aikoina olen tehnyt sen kolmen ihmisen ja yhden koiran suhteen (kyllä!) tai useimmiten kahden minulle rakkaan mutta haasteellisen ihmisen suhteen.

Kuvittelen itseni ja jonkun toisen ihmisen välille energeettisen langan, joka on valoa. Keskityn niin hyvin, että voin mielessäni nähdä tuon langan konkreettisesti. Sen jälkeen näen, miten minusta lähtee rakkaus, joka on lankaa pitkin toista ihmistä kohti etenevä sydän. Joskus sydän pääsee todella lähelle toista ihmistä, joskus hyvin haasteellisissa tilanteissa se jää kunnioittavan etäisyyden päähän.




Sanon mielessäni toiselle ihmiselle:

Rakastan sinua ja haluan, että olet vapaa (minusta).
tai
Lähetän sinulle rakkautta ja vapauden tästä, mitä välissämme on ollut.

Tällöin jätän toiselle ihmiselle myös vapauden lähestyä minua tai pysyä poissa.

Joskus jopa näen mielessäni miten toisesta ihmisestä lähtee lämmin sydän minua kohti. Tärkeintä on kuitenkin, että olivat valvetilassa välini toiseen vaikeat läheisenä ihmissuhteena, ammatillisena suhteena, raha-asioissa tai missä tahansa, minä lähetän toiselle rakkautta ja päästän hänet itsestäni energeettisesti vapaaksi.

Olen nähnyt harjoituksen seurauksena monen ihmeen tapahtuvan. Työasioissa konfliktit sulavat parin viikon sisällä, etääntyneet ihmiset lähestyvät minua lämmöllä tai tulee yllättävä puhelinsoitto.

Enkä minä ole tehnyt muuta kuin lähettänyt toiselle vilpittömästi rakkautta ja toivomuksen, että hän on vapaa minusta ja mistä tahansa raskaasta, joka väliimme on voinut tulla.

Harjoitus ennen kaikkea vapauttaa meitä itseämme katkeruudesta, kaunasta, surusta ja kiukusta. Joskus emme näe muuta näkyvää muutosta kuin sen, että nukumme hyvin ja olomme alkaa helpottua, kun sydän vapautuu vaikeassa tilanteessa tai haasteellisessa ihmissuhteessa henkisellä tasolla.

Suosittelen harjoitusta lämpimästi. Sitä ei kannata tehdä hampaat irvessä, vaan vilpittömästi ja nöyränä, odottamatta mitään takaisin, luottaen siihen että ne ihmeet tapahtuvat, joiden on aika ja joille on tila tapahtua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti