torstai 1. elokuuta 2013

Rakastajattaren paikka auki

ASIAA ROHKEASTA ELÄMISESTÄ

Istun junassa. Takana on kauden ensimmäinen työkeikka, josta taisi jäädä kaikille paikalla olleille hyvä olo. Joka kesä tulee hetki, kun mietin hiljaisen vaiheen jälkeen osaanko vielä tehdä työtäni ja miten tämä mentaalivalmentajan homma menikään. Osaan minä. Tämä ei ole vain työtä, tämä työ on osa sitä mitä olen ja hengitän. Siksi saan tuloksia aikaiseksi.

Kevään viimeisestä blogipäivityksestä tuli paljon palautetta. Kirjoitin tuon tekstin tilassa, jossa se vain puski ulos minusta, ei egon vaan totuuden tasolta. Aloitin kirjoittamisen yöyhdeltä ja päätin sen aamukuudelta. Yhdeksältä olin jo matkalla työkeikalle.

Uni on tärkeää, joskus jokin on tärkeämpää.

Kokemukseni on ollut, että jos olen todella rakastanut miestä, se rakkaus ei koskaan häviä. Muutenhan se olisi ollut katoavaista harhaa. Ajan kanssa rakkaus vain asettuu uomiinsa ja sitä ymmärtää, miksi se ettei jotakuta saa onkin suurta varjelusta elämän taholta. Se tapahtuu minkä kuuluu tapahtua. Sattumaa ei ole.

Kesän olen viettänyt työn merkeissä, mutta myös iloisesti ja räväkästi. Rihannan keikka poiki lyhyen ohimotukan, Barcelonan reissu poiki kontakteja Kolumbiaan ja päätöksen oppia espanjan kielen.

Muutama baarireissu poiki kutsuja rakastajattareksi - varatuilta miehiltä - Londonin lihatiskillä, kuten ystäväni K asian ilmaisi juuri puhelimessa. Paljon on ollut ihmeteltävää kauan nunnana eläneelle. Saa olla tarkkana, mitä karikoita välttää. Keväinen tuttavuuteni räjäytti minut elämään sellaisella palolla, että lähes jokainen päivä on ollut ihmeellinen seikkailu. Ja eläminen on tuntunut upealta.

Jos ihmisen elämästä katoaa intohimo, jotain on pielessä. Minä sytyn juoksemisesta,  työstäni, kunnon biitistä ja jääkiekosta.

Tänä syksynä laitan työkenttäni rokkaamaan. Kiitos sille yrityspomolle, joka totesi blogitekstistäni Lupaa mulle, etten taidakaan olla ihan turha tyyppi, jos voin noin tuntea.

Älkää jättäkö elämättä sitä päivää, joka tänään on. Hallittu riski on hyvä riski eikä sitäkään voi aina hallita.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti