perjantai 23. elokuuta 2013

Häpeätahroja menneisyydestä

ASIAA HÄPEÄSTÄ JA LUURANGOISTA

Oi, että olen ollut pelkojeni ja urautuneiden käsitysten vanki minäkin.

Aloitin mentaalivalmentajan työt kokopäiväisenä hommana syksyllä 2007. Järki sanoi, että minun kannattaa rakentaa brändiä erityisesti osaamisen, uskottavuuden ja hyvän loogisen ajattelun varaan. Jos jotain esitän, asia täytyy pystyä myös perustelemaan psykologisesti tai muutoin tieteellisesti.

Näin tein ja se toimi. Kun siihen laitettiin melkoinen vaikeakin elämänkokemus ja erinomaiset vaistot, tuli työtarjouksia aina vanhojen perään. Persoonallisuuskaan ei ollut haitaksi.

Mutta jos jotain olen hävennyt ja yrittänyt piilottaa, niin mallitaustaani. Kaksikymppisenä päädyin San Franciscossa mallitoimiston listoille ja sieltä Los Angelesiin.

San Franciscossa lantioni oli liian iso. Lonkkaluita ei voitu sahata pois, joten nestedieetillä mentiin ja luurangon laihana. Helsingissä sanottiin, että enemmän pitäisi olla muotoja. Aina oli jotain pielessä  ja siltä minusta myös tuntui.



Jotta olisin 180-senttisenä saanut töitä full time, olisi minun pitänyt muuttaa New Yorkiin tai Milanoon, enkä ollut siihen suostuvainen. Suomeen palattuani tein Papararazzille yhden näytöksen, katselin näytöstä ennen takahuoneessa minua vähemmän ystävällisesti kyräileviä malleja ja ilmoitin eteenpäin, etten muuta Helsinkiin. Enough is enough. Yliopisto odotti.

Nyt alan olla itselleni sopiva ja täydellinen, kaikessa epätäydellisyydessäni ja raskausarvissani. On ihanaa olla minä.  46-vuotias. En suostu enää häpeämään kuka olen ja mitä olen. En vaikka nainen on naiselle susi, ja ilkeitä puheita on riittänyt.

Ystävä totesi eilen, että joillekin ihmisille, jotka tunsivat jakkupukuun pukeutuvan lempeän mentaalivalmentaja Minnan, räväkkä puoleni on tullut yllätyksenä. Toinen ystävä sanoi, että eroottinen energia herättää tunteita, eikä aina vain niin mukavia toisissa naisissa.

Elämäni johtotähtenä on nykyään, että haluan elää täysillä ja onnellisen elämän. Toisten ihmisten arvostus tai maallinen mammona eivät ole ihan arvolistani kärjessä.

Eilen asiat pyörivät mielessä vielä keskiyöllä. Koti oli jo hiljentynyt nukkumaan, kun laitoin aamutakissani kuulokkeet korville ja bailasin kolmesti läpi onnessani ja hikisenä hyvän biisin. Sitten tulikin jo uni:





2 kommenttia:

  1. Huikeaa kaimaseni! <3

    VastaaPoista
  2. Olet rohkea, kaunis ja hieno nainen. Jos se herättää jossakussa kateutta, hänellä on ongelma, ei sinulla.

    VastaaPoista