lauantai 24. elokuuta 2013

Ei mustavalkoista / Sokka irti

ASIAA SIITÄ MITÄ TAPAHTUU,  KUN ANTAA SYDÄMEN VIISAUDEN NÄYTTÄÄ TIETÄ

Vein eilen jalkani tanssimaan. Tuntui oudolta mennä yksin, mutta raivoraittiina tiedän, että kotiin pääsen aina hyvässä seurassani.

Maailman parhaaksi laastariksi julistautunut Tero tarjosi pitkään seuraa tanssilattialla. Algerialainen ystäväni kuunteli baaritiskillä, kun kerroin mitä elämääni oikeasti kuuluu. Sitten hän kertoi omat koskettavat kuulumisensa. Yhdessä totesimme, että ei elämä ole mustavalkoista. Asiat ja syy-yhteydet ovat hyvin monisyisiä eikä ihmisiä kannata tuomita sen takia, että he eivät täytä toiveitamme. Joskus itkettää, mutta eläminen parantaa. Ei elämä, vaan eläminen.

Olen oppinut välttämään katkeruutta. Elämä koettelee ja koskettaa, mutta sisällä ei saa tulla kyyniseksi ja kovaksi. Muuten alkaa elämä näyttää rumalta ja ihminen itsekin alkaa näyttää rumalta. Mikään ei uurra kasvoja kuin katkeruus.

Olen suunnattoman kiitollinen ihanille ja älykkäille miehille, jotka ovat kohdelleet minua, hyvin haasteellista persoonallisuutta, silkkihansikkain ja aina kunnioittaen viime kuukausina. Nuo kokemukset ovat parantaneet paljon vanhoja juttuja sisältäni.

Kiitos Kevään Miehelle, joka sai minut taas elämään, kesti myrskyni ja ilmoitti yhä ajattelevansa minua vain hyvällä.

Kiitos kaikille miehille, jotka olen torjunut, ja jotka ette ole suuttuneet.

Kiitos kaikille miehille, jotka ovat olleet ystäviäni (Jussi, Hannu, Amine, Kalle, Mikael, Pekka, Pekka ja moni muu), kuunnelleet sydänsurujani ja kehottaneet minua olemaan juuri mitä olen.

Kiitos Hänelle, jonka kanssa tapahtui Hollywood, Bollywood ja Star Wars. Siinä tarinassa nainen voi pukeutua kuin nainen tai kuin mies. Pilkun jälkeen on sydämessäni kokonainen maailma, ja se maailma on hyvä eikä ollenkaan mustavalkoinen.

Luottakaa siihen, että kun tekee oman osuutensa sydän auki, elämässä tapahtuu hienoja asioita monin verroin enemmän kuin huonompia.

Näin olen kokenut.


P.S. Koska kulttuuriministeri Arhinmäki teki inhimillisen mutta pahan mokan laittaessaan menestyneen artistin Cheekin paskakategoriaan ja viemällä toivoa monelta joka yrittää menestyä, on pieni sokan irrottaminen tässäkin päivässä paikallaan.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti