sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Mentaalivalmennus - go hard or go home

ASIAA MENTAALIVALMENNUKSEN LUONTEESTA

Peiliin on hyvä katsoa säännöllisesti, kun tekee töitä ihmisten kanssa ja on joskus työn puolesta esillä julkisuudessa. Nöyristely ei kannata, mutta nöyryyden puolesta liputan.

Toimittaja kävi lopputalvesta tekemässä työstäni juttua golf-aiheiseen lehteen. Sain jutun sovitusti tarkistettavaksi ennen sen menoa painoon. Jutussa luki näin:

Minna Marsh juttelee rauhallisesti ja naisellisen lempeästä kerronnasta on välillä vähän vaikea saada mielleyhtymää mentaaliharjoittelun kovuuteen.

-  Olen kokenut monta kertaa, että olen se joka antaa potkuja takapuoleen. En ole aina se mukava ihminen. Mua ei haittaa vaikka mun asiakkaani itkisi. Ei niin pitkään, kun näen, että hän yrittää. Mun täytyy nähdä se, että asiakas tekee parhaansa.
Tuossa kohtaa egoni kauhistui. Eihän ihmisten voi antaa lukea tällaista tekstiä! Ensin ollaan rauhallisia, naisellisia ja lempeitä, ja sitten tykitetään hyvin kovan kuuloista tekstiä.

Luin lopun jutun ja mietin miten tuota kohtaa pitäisi muuttaa. Minäkö olen asiakkaideni itkettäjä? Sitten tulin siihen tulokseen, että teksti voi antaa minusta aika osuvan kuvauksen. Pehmeä ja kova, aina eteenpäin potkija. Kyyneleet eivät haittaa, kunhan töitä tehdään. En lopulta pyytänyt tekstiin mitään muutosta.

Tänään pururadalla kuuntelin Rihannan biisiä, jossa räppäri totesi: "Go hard or go home."

Joss olet asiakkaani, en ole kaverisi enkä pyri miellyttämään sinua. Mutta kun onnistut ja kehityt asiassasi, minä olen ensimmäisten joukossa kyyneltymässä.



Miksi tämä on niin vaikeaa, minä kysyin. 
Hänen pulssinsa nousi: Kaikki taistelemisen arvoinen on vaikeaa.
- Rachel Vincent: Shift



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti