lauantai 16. kesäkuuta 2012

Halataan taas

ASIAA OIKEISTA VALINNOISTA

Yleensä en kadu asioita, mutta yksi asia on jäänyt vaivaamaan.

Pari vuotta sitten kävin aamutuimaan Tampereen poliisilaitoksella löytötavaratoimistossa. Sain asiani hoidettua iloisissa merkeissä ja astuin ulos asvalttipihalle. Perässäni pihalle tuli noin viisikymppinen tyylikkäästi pukeutunut nainen, joka käveli kohti jalkakäytävää, johon hän pysähtyi ja alkoi itkeä sydäntä särkevästi. Se oli sellaista kamalaa järkytyksen ja menetyksen itkua, jonka kyllä tunnistaa, vaikka sellaista ei olisi koskaan kuullut.

Emmin muutaman sekuntin liian pitkään. Nainen soitti kännykällään jollekulle, jolle hän jatkoi itkuaan.

Lähdin pois.

Olen katunut sitä, että en mennyt naisen luokse heti ja kysynyt saisiko häntä halata. Olen katunut sitä todella paljon.

Aika paljon olen varonut halaamasta myös asiakkaitani. Olen halunnut olla korrekti ja sopivan etäinen, mitä se nyt sitten ikinä onkaan. Nyt olen itse kasvanut niihin mittoihin, että tiedän halaavani myös jatkossa kaikkia niitä asiakkaitani, jotka osoittavat sitä tarvitsevansa. Halaus on välittämistä sekin. Viimeksi kaulaani kapsahti 12-vuotias asiakkaani.

Toivon, että teet sinulle oikeita valintoja tänään, ettei tarvitsisi katua. Halataan taas, kun on aihetta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti