torstai 30. heinäkuuta 2009

Maaliin asti omaa tahtia

Näin viime yönä unta, että olin urheilukilpailussa. Minun piti välillä hiihtää raskaassa hangessa, välillä juosta painavin askelein, eikä maalia näkynyt missään. Olin lähes jähmettynyt paikoilleni, jalkani painoivat kuin ahdistuksenraskas ajatus, ja yhden askeleen ottamiseen meni iäisyys.
Päätin unessa hyvin selkeästi, että menen maaliin asti, vaikka hidastetuin liikkein. Niin myös tein.
Jälkeenpäin ajatellen uni ei ollut lainkaan ahdistava, varsinkaan sen jälkeen, kun päätin siinä edetä maaliin asti.
Tänään olen vain hyväksynyt, että kesäloman jälkeen työhön tarttuminen voi olla hyvinkin vaikeaa. Viime yön uni mielessäni olen tänään saanut myös paljon hyvää työtä aikaiseksi.
Erityisen paljon olen tänään muistanut, että itseni kehittäminen on ennen kaikkea tässä hetkessä olemisen taidon kehittämistä.
Jos tuntuu vaikealta, sitten tuntuu.
Jos haluan muuttaa, miltä tuntuu, keskityn myönteisiin ajatuksiin ja teen jotain uudella tavalla.

Vastuu omasta olostani ja elämäni tilasta on aina minun. Aina.

2 kommenttia:

  1. Huomaan kesäloman jälkeen saaneeni uutta energiaa ja jaksamista työhön. Käyn työssäni iloisin mielin ja olen oppinut rajaamaan asioita ja stressaamaan vähemmän. Lisäksi voin suositella Louise L. Hayn kirjaa Sisäiset voimavarasi. Olen saanut siitä paljon eikä kirjan sisältö ole ahdistanut minua esim. illalla sitä lukiessani. Positiivinen mieli :)

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että puhtia riittää. Oikea kirja voi avata asioita kummasti, lomasta puhumattakaan.
    Asuin Los Angelesissa kaksikymppisenä nuorena naisena, kun sain ensimmäistä kertaa käsiini Louise Hayn kirjan Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi. Muistan, miten tankkasin sitä kannesta kanteen. Minulla on edelleen tuo kirja ja muita Hayn kirjoja, eikä hänen sanomansa vanhene lainkaan vuosien saatossa.
    Hay on nyt lähes 90-vuotias ja esiintyi dokumentaarisessa You can heal your life -filmissä pari vuotta sitten.
    Hay sanoo, että hän ei odota tulevaisuudeltaan mitään muuta kuin että se tulee olemaan täydellinen. Mitä tahansa tapahtuukin, kaikki on Hayn mielestä hyvin.
    Niin kuin onkin.

    VastaaPoista