perjantai 12. kesäkuuta 2009

Irtipäästämisen taito


Olen tänä kesänä opetellut irtipäästämisen taitoa. Ennen kaikkea opettelen päästämään irti odotuksistani, jotka kohdistuvat toisiin ihmisiin, organisaatioihin ja siihen, miten asioiden "pitäisi" mennä. Missään vaiheessa vikaa ei ole ollut missään muualla kuin omissa odotuksissani.
Olen katsonut Wayne Dyerin elokuvan The Shift (aik. From Ambition to Meaning) nyt kolme kertaa. Joka kerta olen löytänyt elokuvasta syvemmän tason ja paljon sellaista viisautta, joka edellisillä katselukerroilla meni vielä huomiokenttäni ohi. Elokuva on pysäyttänyt minut miettimään, mitä tapahtuu, jos luotan itseeni paremmin ja syvemmin - omiin taitoihini, viisauteeni ja vaistoihini - ja mitä sitten, jos luotan myös elämään täysin sen kokonaisuudessaan. Aina kun saan kiinni tuosta ajatuksesta, tuosta tunteesta, aika pysähtyy ja huolet kaikkoavat. Silloin myös irrottaa otteensa se, mitä egoksi kutsutaan.
Kun en sekaannu asioiden kulkuun ylihuolehtimisella, murehtimisella tai väkisin vääntämällä, muutun joustavaksi ja taipuisaksi, ja taianomaisia asioita tapahtuu.
Tuollainen taianomainen asia on esimerkiksi se, että olen kyennyt elämään tätä hetkeä, juuri tässä ja nyt, entistä taidokkaammin.
Olen turvassa, tapahtui mitä tapahtui.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti