keskiviikko 18. maaliskuuta 2009

Yes, I can!


Tämä päivä on kulunut nettisivujeni päivittämisen merkeissä. Sain puuhaan varsinaisen inspiraation aamupäivällä ja lopetin kahdeksan tuntia myöhemmin. Seiskan sivut ovat minun kriteereilläni nyt kasiplussaa. Katso vaikka itse: www.omvera.fi
Olen ollut koodauksessa varsinainen poropeukalo ja vieläkin lukeudun amatöörien joukkoon html-kielen maailmassa.
Tänään kuitenkin ylitin oman tähänastisen osaamiseni ja olen siis varsin tyytyväinen. Minä, tyytyväinen ihminen.
Olen monet kerrat seurannut itsetuntokursseilla, miten ihmiset pikkuisen kerrallaan alkavat valottaa kaikkien edessä omia kipeitä asioitaan. Yksi jännittää piinallisesti toisten suhtautumista häneen, toinen pitää itseään rumana. Olen muutaman kerran nieleskellyt kyyneleitä, kun kivet ovat alkaneet tippua huoneen lattialle jokaisen sisimmästä kuin painavat varjot.
Vaikka olisi kyse pienemmistäkin omaan osaamattomuuteen liittyvistä asioista, tekee näkökulman venyttäminen ihmeitä. Joskus tarvitaan vain joku, joka auttaa katsomaan asioita uudesta vinkkelistä.
Kun ihminen oppii ymmärtämään vahvuuksiaan ja heikkouksiaan ja saa uutta näkökulmaa omiin mahdollisuuksiinsa, heikkoudetkin muuttuvat voimavaroiksi. Niin se vain on. Olen saanut olla todistamassa tuollaisia oivalluksen hetkiä monen elämässä (kiitos siitä).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti